24 uurs service bij opstalschades
Noodhulp en volledig herstel

Heeft u schade?

In een paar eenvoudige stappen op weg naar schadeherstel

Schade is altijd vervelend. We hopen het nooit mee te maken maar het overkomt ons toch. Als Quick-Help is ingeschakeld voor uw schade doen wij er alles aan om het oplossen ervan zo eenvoudig mogelijk te houden. Hieronder leest u wat er komt kijken bij schadeherstel. Heeft u na het lezen nog vragen, neem dan gratis contact met ons op via 0800 - 099 33 75 of via het contactformulier.

Hoe meldt u schade?

Zodra u schade constateert aan uw eigendommen, is het belangrijk om dat te melden bij de juiste partij. In eerste instantie is dat uw tussenpersoon, volmachtkantoor, verzekeringsmaatschappij of VVE. Zij kunnen vervolgens met u besluiten om Quick-Help in te schakelen voor herstel-in-natura. Helaas werken wij op dit moment niet in opdracht van particulieren rechtstreeks.

Welke schade kan Quick-Help herstellen?

Quick-Help is een landelijk netwerk van ervaren schadeherstellers. De professionals van onze vestigingen worden onder meer ingeschakeld voor:

  • Bouwkundige reparaties
  • Stukadoorswerkzaamheden
  • Behang- en schilderwerkzaamheden
  • Timmerwerkzaamheden
  • Loodgieterwerkzaamheden
  • Lekdetectie
  • Verhuiswerkzaamheden en tijdelijke opslag van inboedel
  • Reconditioneringswerkzaamheden
  • Spotrepair, herstel en vervanging van harde en zachte vloeren

Wat zijn de voordelen van herstel in natura?

  • U heeft een deskundig herstelbedrijf tot uw beschikking. U hoeft niet zelf op zoek te gaan
  • Het herstelbedrijf is snel bij u ter plaatse om de schade op te nemen en kan binnen 20 werkdagen de schade herstellen Het herstelbedrijf biedt specialistische hulp en schakelt zo nodig andere aangesloten herstelbedrijven in voor werkzaamheden die buiten hun specialisme vallen.
  • De schade wordt direct afgehandeld. U hoeft dus niet te wachten op goedkeuring van offertes.
  • De rekening wordt naar uw verzekeraar gestuurd. U hoeft dus zelf niets voor te schieten.
  • De kwaliteit van de aangesloten herstelbedrijven wordt gecontroleerd. Hiermee zorgen we ervoor dat uw schade zo snel mogelijk en naar uw tevredenheid wordt verholpen.

Hoe wordt een melding behandeld?

Alle schademeldingen komen binnen op het landelijke coördinatiecentrum van Quick-Help. Onze medewerkers nemen binnen 2 uur contact met u op om de ontvangen gegevens door te nemen en de juiste vestiging in te schakelen. Vervolgens maakt de Quick-Help herstelmanager in uw regio een afspraak voor het opnemen van de schade. Tijdens dit opnamebezoek legt de herstelmanager de schade digitaal vast en stelt hij samen met u een herstelplan op. Ook voert hij indien noodzakelijk voor schadebeperking noodherstel uit.

In sommige gevallen is het noodzakelijk om terugkoppeling te geven aan de schade-expert of schadebehandelaar alvorens gestart kan worden met herstel. Dit kan te maken met de omvang van de schade of de mogelijkheid om de kosten te verhalen op een veroorzaker.

Vervolgens worden de herstelwerkzaamheden op met u afgesproken tijdstippen uitgevoerd. Wij streven ernaar dit binnen 20 werkdagen te doen en om de overlast te beperken in zo weinig mogelijk bezoeken. De gemaakte herstelkosten worden na afloop rechtstreeks aan uw tussenpersoon, verzekeraar of verhuurder gefactureerd. U heeft er dus geen omkijken naar!

Heeft u een eigen risico dan kan het zijn dat u uiteindelijk zelf een deel van de kosten moet betalen. Meer hierover leest u in de begrippenlijst. 

Wat kan er gevraagd worden en met wie krijgt u te maken?

De herstelmanager van Quick-Help is uw aanspreekpunt tijdens de herstelwerkzaamheden. Hij zal tijdens zijn opnamebezoek samen met u de schade vaststellen en vastleggen. Ook kan hij u vragen om enkele formulieren te ondertekenen. Bijvoorbeeld een akkoordverklaring of een opleveringsformulier (zie begrippenlijst). Verder krijgt u wellicht te maken met collega-herstellers, verzekeringsexperts en schadebehandelaren. Samen doen ze er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen.

Verzekeringsadviseur: vertegenwoordigt uw belangen bij de verzekeraar

Schadebehandelaar: beoordeelt uw schadeclaim op basis van de beschikbare gegevens en uw polisvoorwaarden.

Schade-expert:  stelt in samenspraak met u de oorzaak, dekking en het schadebedrag vast. Schakelt vervolgens in overleg met de schadebehandelaar Quick-Help.

Collega-hersteller: kan worden ingeschakeld in verband met specialistische opsporings- of herstelwerkzaamheden.